web stránky, internetové portály, online systémy, online bannery
online roboty, iphone aplikace, flash aplikace, grafické práce, SEO optimalizace

Účinná online reklama pomocí bannerů.

online reklamní bannery 120x240

Známe to všichni. Otevřeme internetový prohlížeč nebo poštovního klienta a většinou někde v postranním panelu jukne na nás jeden nebo několik reklamních bannerů různé velikosti. Zapřisáhlí nepřátelé jakýchkoliv reklam (mizivé procento) tiše nebo nahlas nadávají, další (téměř polovina) se jen podívají a zbytek návštěvníků webu na banner klikne. V okamžiku kdy jsme klikli na online banner jsme se stali uživatelem světové sítě potenciálními zákazníky zadavatele online reklamy.

Kde se vlastně vzala reklama formou banneru a jak dlouho už vnímáme reklamní online bannery? První banner se na internetu objevil v roce 1994 na webových stránkách časopisu HotWired.

Statické bannery byly (a pořád jsou) obrázky ve formátu jpg a po kliknutí na tento banner byl uživatel přesměrován na požadovanou internetovou stránku. Dalším stupněm vývoje bylo přidání gif animací do banneru. Takové flash bannery byly pro potencionálního zákazníka daleko atraktivnější, než online bannery se statickým obrázkem. HTML nebo JavaScriptové kódy umožnily dynamické načítání obsahu bannerů a tak se do nich dostaly první formuláře. Takto vytvořené online bannery už zatáhly zákazníka do děje, neboť usnadňovaly jeho komunikaci s majitelem reklamy.

online reklamní bannery 250x250

Zatím poslední nejznámějším formátem pro bannery je flash, který umožňuje reakce na pohyb myší nad bannerem, použití zvuků, videa, animací nebo formulářů. Právě pro obrovské možnosti interakce s potenciálním zákazníkem jsou tyto druhy flash bannerů v dnešní době nejvíce využívány. Reklama formou grafických bannerů byla tak prvním způsobem reklamy v prostředí internetu. Ačkoliv se jedná o starší systém propagace, má i v dnešní době pořád svůj význam, přestože ji objemem proinvestovaných peněz dlouhodobě převyšuje reklama PPC (pay per click čili platba za proklik)

Kdy použít reklamní online bannery

Reklamní online bannery jsou vhodné na kampaně, jejichž cílem je zákazníkovi výrobek představit a tak u něho vyvolat poptávku. Stejně tak je bannerová reklama vhodná v případech, kdy cílová skupina není jasně specifikovaná a nabízený výrobek si kupují prostě všichni. Jde třeba o různé potraviny, auta, služby mobilních operátorů apod.

online reklamní bannery 468x60

Bannerová reklama je také vhodná i pro dlouhodobé budování značky v případech, kdy je nutné se hodně zviditelnit a do budoucnosti si zajistit odbyt nabízených produktů, ať už jsou to služby nebo konkrétní výrobky. Objevily se před časem hlasy považující tento druh reklamy za překonaný a zastaralý. Praxe nicméně ukázala, že tomu tak není a reklamní online bannery nás budou při surfování na webu doprovázet ještě dlouho. Ať se nám to líbí nebo ne.

Potřebujete-li pomoci s výrobou reklamních online bannerů neváhejte mě kontaktovat.